Tekstipuhelupalvelu päättyy 31.12.2024
Palvelulle ei valitettavasti ole löytynyt riittävää rahoitusta ja koska palvelua käytetään koko ajan vähemmän, joudutaan palvelu lopettamaan kokonaan tämän vuoden lopussa.
Miksi palvelu päättyy ja miten toimit jatkossa?
Linkin takaa löytyvästä tiedotteesta löydät linkit Sosiaali- ja terveysministeriön asiaa koskeville hankesivuille ja raportteihin. Tiedotteessa on myös tietoa, miten sinun kannattaa toimia jatkossa sekä ohjeita ja yhteystietoja erilaisiin palveluihin.
Tekstipuhelupalvelua koskevat muutokset syksyllä 2024
TEKSTIPUHELUPALVELU HELPOTTAA JA NOPEUTTAA ASIOINTIA
Texttelefon på svenska Text phone in English
Tekstipuhelut ja tekstipuheluiden välityspalvelu tarjoavat kuuroille, kuulo-, kuulonäkö- ja puhevammaisille mahdollisuuden hoitaa asiointia muiden kansalaisten kanssa yhdenvertaisella tavalla. Palvelua voi käyttää kaikenlaisiin puheluihin ja sitä voi käyttää internetin kautta ilmaiseksi. Aikaa ei tarvitse varata etukäteen ja palvelu on käytössä kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Tekstipuhelupalvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä, jonka jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnukset, joilla palvelua voi käyttää.
Kun olet täyttänyt ja lähettänyt rekisteröintilomakkeen, asiakaspalvelumme aktivoi tunnuksesi ja saat sähköpostiisi käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tämän jälkeen voit kirjautua palveluun alla olevasta linkistä.
Alla näkyvän painikkeen takaa löytyvällä lomakkeella voit lähettää palveluun liittyviä kysymyksiä, käyttäjätunnukseen ja/tai salasanaan liittyviä pyyntöjä tai yhteydenottopyynnön.
TEKSTIPUHELUPALVELUN AUKIOLOAJAT
Ma-pe klo 8.00 – 16.00
KÄYTÄ KÄTEVÄSTI NETIN KAUTTA
Palvelun käyttöön riittää tavallinen tietokone, jossa on internetyhteys. Palvelu on käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi ja sen avulla voit hoitaa asiointia itsenäisesti. Välittäjät ovat koulutettuja ammattilaisia ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.
UUSI KÄYTTÄJÄ? NÄIN PÄÄSET ALKUUN
Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Rekisteröitymisen jälkeen saat käyttöösi henkilökohtaiset tunnukset palvelun käyttöön.
Alta löydät linkin rekisteröitymislomakkeelle. Kun olet täyttänyt lomakkeen ja lähettänyt sen kautta tiedot asiakaspalveluumme, saat käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostiisi.
PALVELU KULKEE MUKANASI - KÄYTÄ MYÖS KÄNNYKÄLLÄ
Tekstipuhelut ovat mahdollisia myös mobiilisti (Android-laitteilla).
LATAA MOBIILISOVELLUS MYMMX ASENNUS- JA KÄYTTÖOHJE
Sovellus on tekstipohjainen työkalu, joka mahdollistaa välityspalvelun, jonka avulla tekstipuhelupalvelun käyttäjä voi olla yhteydessä kuulevaan henkilöön. Sovellus mahdollistaa välityspalvelun käytön riippumatta siitä, missä olet.
Sovelluksen myMMX voi ladata Android-laitteille täältä.
Testaa ja kerro käyttökokemuksistasi/lähetä palautetta osoitteeseen: tekstipuhelu@vsp.fi
Samasta osoitteesta voit pyytää myös opastusta palvelun käyttöön.
TEKSTIPUHELUPALVELUJEN KÄYTTÖEHDOT/LOPPUKÄYTTÄJÄN LISENSSISOPIMUS
VIKATILANNE?
Mikäli havaitset tekstipuhelupalvelussa vikaa, voit tehdä vikailmoituksen numeroon 040 169 6006.
HÄTÄTILANNE
Tekstipuhelupalvelu ei hätätilanteissa ole paras kanava. Hätätilanteissa kannattaa lähettää tekstiviesti suoraan hätänumeroon 112 (vaatii rekisteröitymisen).